In saptamana intai dupa Pogorarea Sfantului Duh la Praznicul Sfintei Treimi – Luni


Sfanta Treime - unsufletortodox

LUNI
IN SAPTAMANA INTAI
DUPA POGORAREA SFANTULUI DUH
LA PRAZNICUL PREASFINTEI TREIMI

LA UTRENIE EVANGHELIA INTAI A INVIERII

LA SFANTA LITURGHIE
EVANGHELIA DE LA MATEI

(18:10-20)

Zis-a Domnul: Vedeti sa nu dispretuiti pe vreunul din acestia mici, ca zic voua ca ingerii lor, in ceruri, pururea vad fata Tatalui Meu, Care este in ceruri. Caci Fiul Omului a venit sa caute si sa mantuiasca pe cel pierdut. Ce vi se pare? Daca un om ar avea o suta de oi si una din ele s-ar rataci, nu va lasa, oare, in munti pe cele nouazeci si noua si, ducandu-se, va cauta pe cea ratacita? Si, daca s-ar intampla s-o gaseasca, adevarat zic voua ca se bucura de ea mai mult decat de cele nouazeci si noua, care nu s-au ratacit. Astfel, nu este voia inaintea Tatalui vostru Cel din ceruri ca sa piarda vreunul dintr-acestia mici. Daca iti va gresi fratele tau, mergi, mustra-l pe el intre tine si el singur. Si, daca te va asculta, ai castigat pe fratele tau. Iar daca nu te va asculta, ia cu tine inca unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori sa se statorniceasca tot cuvantul. Iar daca nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar daca nu va asculta nici de Biserica, sa-ti fie ca un pagan si vames. Adevarat graiesc voua: Oricate veti lega pe pamant, vor fi legate si in cer. Iarasi graiesc voua ca, daca doi dintre voi se vor invoi pe pamant in privinta unui lucru pe care il vor cere, se va da lor de catre Tatal Meu, Care este in ceruri, ca unde sunt doi sau trei adunati in numele Meu, acolo sunt si Eu in mijlocul lor.

In aceeasi zi, la Liturghie,
se citeste si Evanghelia Praznicului

DE LA IOAN

(14:6-7; 11-21; 26)

Zis-a Domnul: Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal Meu decat prin Mine. Daca M-ati fi cunoscut pe Mine, si pe Tatal Meu L-ati fi cunoscut; dar de acum Il cunoasteti pe El si L-ati si vazut. Credeti Mie ca Eu sunt intru Tatal si Tatal este intru Mine, iar de nu, credeti-Ma pentru lucrarile acestea. Adevarat, adevarat zic voua: Cel ce crede in Mine se face si el lucrarile pe care le fac Eu si mai mari decat acestea va face, pentru ca Eu Ma duc la Tatl. Si orice veti cere intru numele Meu, aceea voi face, ca sa fie slavit Tatal intru Fiul. Daca veti cere ceva in numele Meu, Eu voi face. Daca Ma iubiti, veti pazi poruncile Mele. Si Eu voi ruga pe Tatal si alt Mangaietor va va da voua, ca sa fie cu voi in veac, Duhul Adevarului, pe Care lumea nu poate sa-L primeasca, pentru ca nu-L vede, nici nu-L cunoaste; voi insa Il cunoasteti, pentru ca ramane la voi si in voi va fi! Nu va voi lasa orfani; voi veni la voi. Inca putin timp si lumea nu Ma va mai vedea; voi insa Ma veti vedea, pentru ca Eu sunt viu si voi veti fi vii. In ziua aceea veti cunoaste ca Eu sunt intru Tatal Meu si voi intru Mine si Eu intru voi. Cel ce are poruncile Mele si le pazeste, acela este care Ma iubeste; iar cel ce Ma iubeste pe Mine va fi iubt de Tatal Meu si-l voi iubi si Eu si Ma voi arata lui. Dar mangaietorul, Duhul Sfant, pe Care-L va trimite Tatal in numele Meu, acela va va invata toate si va va aduce aminte de toate cele ce v-am spus Eu.