Saptamana a sasea dupa Pasti – Marti


MARTI
IN SAPTAMANA A SASEA
DUPA PASTI

EVANGHELIA DE LA IOAN

(2:19-36)

In vremea aceea fariseii ziceau intre ei: Vedeti ca nimic nu folositi! Iata, lumea s-a dus dupa El. Si erau niste elini, din cei ce se suisera sa se inchine la sarbatoare. Deci acestia au venit la Filip, care era din Betsaida Galileei, si l-au intrebat zicand: Stapane, vrem sa-L vedem pe Iisus. Filip a venit si i-a spus lui Andrei, iar Andrei si Filip au venit si I-au spus lui Iisus. Iar Iisus le-a raspuns, zicand:  A venit ceasul ca sa fie preaslavit Fiul Omului. Adevarat, adevarat zic voua ca, daca grauntele de grau, cand cade in pamant, nu  va muri, ramane singur; iar daca va muri, aduce multa roada. Cel ce isi iubeste sufletul il va pierde; iar cel ce isi uraste sufletul in lumea aceasta, il va pastra pentru viata vesnica. Daca-Mi slujeste cineva, sa-Mi urmeze si, unde sune Eu, acolo va fi si slujitorul Meu. Daca-Mi slujeste cineva, Tatal Meu il va cinsti. Acum sufletul Meu e tulburat; si cei voi zice? Parinte, izbaveste-Ma de ceasul acesta? Dar pentru aceasta am venit: pentru ceasul acesta. Parinte, preaslaveste-Ti numele! Atunci a venit glas din cer: Si L-am preaslavit si iarasi Il voi preaslavi. Iar multimea, care statea si auzea, zicea: A fost tunet! Altii ziceau: Inger I-a vorbit! Iisus a raspuns si a zis: Nu pentru Mine s-a facut glasul acesta, ci pentru voi. Acum este judecata acestei lumi; acum stapanitorul lumii acesteia va fi aruncat afara. iar Eu, cand Ma voi inalta de pe pamant, ii voi aduce pt toti la Mine. Iar aceasta zicea cu ce moarte avea sa moara. I-a raspuns, deci, multimea: Noi am auzit din Lege ca Hristos ramane in veac; si cum zici Tu ca trebuie sa fie inaltat Fiul Omului? Cin este Acesta, FiulOmului? Deci le-a zis Iisus: Inca putina vreme Lumina este cu voi. Umblati cat aveti Lumina, ca sa nu va prinda intunericul. Caci cel ce umbla pe intuneric nu stiu unde merge. Cat aveti Lumina, credeti in Lumina, ca sa fiti fii ai Luminii.