Saptamana a sasea dupa Pasti – Joi


Inaltarea Domnului - unsufletortodox

JOI
IN SAPTAMANA A SASEA DUPA PASTI,
LA INALTAREA MANTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS

LA UTRENIE EVANGHELIA A TREIA A INVIERII

LA SFANTA LITURGHIE
EVANGHELIA DE LA LUCA

(24:36-53)

In vremea aceeam dupa ce a inviat din morti, Iisus a stat in mijlocul ucenicilor Sai si le-a zis: Pace voua! Iar ei, inspaimantandu-se si infricosandu-se, credeau ca vad un duh. Si Iisus le-a zis: De ce sunteti tulburati si pentru ce se ridica astfel de ganduri in inimile voastre? Vedeti mainile Mele si picoarele Mele, ca Eu insumi sunt; pipaiti-Ma si vedeti ca duhul nu are carne si oase precum Ma vedeti pe Mine ca am. Si, zicand acestea, le-a aratat mainile si picioarele Sale. Deci, inca necrezand ei de bucurie si minunandu-se, El le-a zis: Aveti aici ceva de mancare? Iar ei I-au dat o bucaa de peste fript si dintr-un fagure de miere. Si, luand a mancat inaintea lor. Apoi le-a zis: Acestea sunt cuvintele pe care le-am grait catre voi fiind inca impreuna cu voi, ca trebuie sa se implineasca toate cele scrise despre Mine in Legea lui Moise, in proroci si in psalmi. Atunci le-a deschis mintea ca sa priceapa Scripturile. Si le-a spus: Asa este scris, si asa trebuia sa patimeasca Hristos si sa invieze din morti a treia zi, si sa se propovaduiasca in numele Sau pocaint spre iertarea pacatelor la toate nemurile, incepand de la Ierusalim. Voi sunteti martorii acestora. Si, iata, Eu trimit peste voi fagaduinta Tatalui Meu; insa voi sa sedeti in cetatea Ierusalimului pana ce va veti imbraca cu putere de sus. Si i-a dus afara pana spre Betania si, ridicandu-Si mainile, i-a binecuvantat. Si, pe cand ii binecuvanta, S-a despartit de ei si S-a inaltat la cer. Iar ei, inchinandu-se Lui, s-au intors in ierusalim cu bucurie mare. Si erau in toata vremea in templu, laudand si binecuvantand pe Dumnezeu. Amin.