Saptamana a patra dupa Pasti – Luni


LUNI
IN SAPTAMANA A PATRA
DUPA PASTI

EVANGHELIA DE LA IOAN

(6:56-69)

Zis-a Domnul catre iudeii care crezusera intr-Insul: Cel ce mananca Trupul Meu si bea Sangele Meu, ramana intru Mine si Eu intru el. Precum M-a trimis pe Mine Tatal cel viu si Eu sunt viu prin tatal, tot asa sic el ce Ma mananca pe Mine va fi viu prin Mine. Aceasta este Painea care S-a pogorat din cer, nu precum au mancat parintii vostri mana si au murit. Cel ce mananca aceasta Paine va trai in veac. Acestea le-a zis pe cand invata in sinagoga din Capernaum. Deci, multi din ucenicii Lui, auzind, au zis: Greu este cuvantul acesta1 Cine poate sa-l asculte? iar Iisus, stiind in Sine ca ucenicii Lui murmura impotriva Lui, le-a zis: Va sminteste aceasta? Dar daca veti vedea pe Fiul Omului suindu-Se acolo unde era mai inainte? Duhul este cel ce da viata; trupul nu foloseste la nimic. Cuvintele pe care vi le-am spus sunt duh si sunt viata. Dar sunt unii dintre voi care nu cred. Caci Iisus stia de la inceput cine sunt cai ce nu cred si cine este cel care il va vinde. Si zicea: De aceea am spus voua ca nimeni nu poate sa vina la Mine, daca nu-i este dat de la Tatal. Si, de atunci multi dintre ucenicii Sai s-au dus inapoi si nu mai umblau cu El. Deci a zis Iisus celor doisprazece: nu vreti si voi sa va duceti? Simon-Petru I-a raspuns: Doamne, la cine ne vom duce? Tu ai cuvintele vietii vesnice. Si noi am crezut si am cunoscut ca Tu esti Hristos, Fiul lui Dumnezeu Celui viu.