Saptamana Luminata – Sambata


SAMBATA
IN SAPTAMANA LUMINATA

EVANGHELIA DE LA IOAN

(3:22-33)

In vremea aceea a venit Iisus cu ucenicii Lui in pamantul Iudeei si statea cu ei acolo si boteza. Si boteza si Ioan in Enon, aproape de Salim, pentru ca erau acolo ape multe, si veneau si se botezau, caci Ioan nu fusese inca aruncat in inchisoare. Atunci s-a iscat o neintelegere intre ucenicii lui Ioan si un iudeu, asupra curatirii. Deci, au venit la Ioan si i-au zis: Rabbi, Acela care era cu tine dincolo de Iordan si despre Care tu ai marturisit, iata, El boteaza si se duc la El. Ioan a raspuns si a zis: Nu poate un om sa ia nimic daca nu i s-a dat lui din cer. Voi insiva imi sunteti martori ca am zis: Nu sunt eu Hristos, ci sunt trimis inaintea Lui. Cel ce are mireasa este mire, iar prietenul mirelui, care sta si asculta pe mire, se bucura cu bucurie de glasul lui. Deci, aceasta bucurie a mea s-a implinit. Acela trebuie sa creasca iar eu sa ma micsorez. Cel ce vine de sus este deasupra tuturor; cel ce este de pe pamant, pamantesc este si de pe pamant graieste. Cel ce vine din cer este deasupra tuturor. Si ce a vazut si a auzit, aceea marturiseste, dar marturia Lui nu o primeste nimeni. Cine a primit marturia Lui a pecetluit ca Dumnezeu este adevarat.