Cat de mult s-a falsificat lumea


Cat de mult s-a falsificat lumea

Rautatea oamenilor a intrecut orice limita. Cauta numai cum sa se insele unul pe altul. Si daca il insala considera asta o mare izbanda. Intr- adevar, cum s-a falsificat lumea ! Toate le fac false. Si bani iau mai mult decat luau cei batrani, sarmanii. Toate au devenit false, in general. Intr- o zi, cineva mi- a adus niste rasaduri de rosii. Fiecare rasad era intr- o punga mica si cu pamant netrebnic, nisip mare, ca sa tina umezeala. Le vine greu sa puna putina apa. Nu mai vorbim sa puna putin gunoi. Numai deasupra era foarte putin ca piperul negru. Cand l-am scos din punga toata radacina era putreda. Am pus un strat de pamant pe deasupra ca sa scoata radacini noi.

Cum insala lumea! Sa vedeti mi- au adus odata o cutie mare cu dulciuri. „Am s- o deschid cand va veni un grup mai mare”- mi- am spus. „Sa n- o deschid acum, ca sa nu intre furnicile”. Intr- o zi s- au adunat mai multi. Am apreciat ca vor ajunge (dulciurile) si chiar vor prisosi. Cum am deschis- o, vad inauntru felizol din toate partile. Si partea in care se aflau dulciurile era asa de mica. Tot celalalt spatiu, era gol. Alta data mi- au adus o cutie deosebita, legata cu panglici. „Am s- o tin pentru copiii de la Atoniada” – mi- am spus. Dar era in ea niste rahat intarit si vechi. Eu nu dau un astfel de rahat lumii, ci dau numai rahat proaspat.

-Parinte, nu-si dau seama ca aceasta e nedreptate?

-Nu. Ci o considera izbanda. Pentru ca pacatul a devenit moda si nedreptatea istetime. Duhul lumesc, din pacate, slefuieste mintea spre viclenie, si cel ce nedreptateste sp semenul sau scoate aceasta ca o izbanda. Isi ia si diploma de merit: „Acesta este diavolul, pe toate le izbuteste”, ii spun unii, in timp ce launtric el sufera mustrarea constiintei sale, care este iadul cel mic.

 

